Tréninky a závody 3.8.2020-30.8.2020

3.TÝDEN – 6x běh 55 km, 3x turistika
4.TÝDEN – 6x běh 78 km, 2x posilování

1.TÝDEN

Měl by být dostatek času a sil na trénink, další závod mám v plánu běžet až 15. srpna v Boršově, poběží se 10. ročník Reuter Runu, trasa 12 km. V minulém týdnu jsem začal pracovat na tempové vytrvalosti, tak bych tento týden chtěl pokračovat, odběhat něco delšího v tempech kolem 3:50/km a v úterý byhc dal rychlost na dráze.

po 3.8. badminton 66 min. s Vítkem 4:4 na sety, poprvé na SKP v nafukovací hale, odveta se nezdařila, i když jsem vedl už 4:1, je fakt dobrej 🙂
út 4.8. R 2 km, 4×100, 8x1km Mk 2 min., V 1.5 km, dneska se mi běhat vůbec nechtělo, bolí mě záda, pršelo, ale nakonec supr trénink, tak to bývá, když se člověku nechce 🙂 teplota ideálních 14°C, tempa vytrvalostnější 3:50-3:45-3:45-3:48-3:46-3:45-3:44-3:42 s krátkým meziklusem cca 350 metrů
st 5.8. kolo 30 km volně na pivo
čt 6.8. R 2 km, ABC, 4×100, dráha tempový běh 5 km (3:48-3:50-3:48-3:47-3:44), P2, 3×300 Mk 200 (59-61-58), V 3 km …pětka v tempu desítky 3:47/km byla pocitově těžká, bylo asi 27° vedro, chtěl jsem to běžet pomaleji o 4s na kilák (půlmaratonské tempo), zbytečně moc rychlý a jenom tři třístovky místo pěti čtyřstovek nicmoc, na rychlost s těžkýma nohama, hodně těžký.
pá 7.8. klus 10 km 5:42/km TF 124 + posilování 15 min.
so 8.8. kolo 29 km (ráno) + badminton + kolo 25 km (večer)
ne 9.8. R 4.5 km, ABC, kopečky 11×150 s meziklusem, P2, tempo 4 km cca 4:20/km, V 1 km …čistá improvizace ostatně jako všechny moje tréninky, pocitově, už jsem dlouho neosvěžil dynamickou sílu, tak si dáme kopečky a když už mám nohy jak z olova, tak proč si nepřidat tempový běh že 🙂 Myslím, že jsem do přípravy na Reuter Run dal vše. Ještě v týdnu dám nějaké intervaly na dráze a pak už jen vyladění na závod. Letos bych to chtěl už konečně dát pod 50, to je můj cíl !

+ SUP 5.5 km po řece, velká únava, sotva jsem dojel zpátky

Celkem 4x běh 51 km, 2x kolo 84 km, 2x posilování, 1x badminton
Celkem 11,5 hod. aktivit

2.TÝDEN

Další letní týden, v posledních týdnech toho více najezdím na kole než naběhám, tenhle čtvrtek dám opět kolo. V úterý po delší době trénink rychlosti, v sobotu Boršov.

po 10.8. VOLNO + posilování 15 min.
út 11.8. R 2.5 km, ABC, 6×100+3x(3×400 P1) P3+6×100, V 2 km …rychlostní trénink na dráze, čtyřstovky 1:17-1:14-1:17, 1:17-1:17-1:16, 1:16-1:17-1:17
st 12.8. klus 8 km 5:48/km TF 124, nohy rozbitý podle očekávání, jinak cajk
čt 13.8. kolo 52 km, dost těžká ale krásná trasa s klukama z práce
pá 14.8. VOLNO, po včerejšku raději bez běhu, zítra Reuter run.
so 15.8. kolo 10 km, závod 12 km Boršov kros 4:15/km TF 170, kolo 11 km

Reuter Run Boršov 9. místo čas 51:21

Netradičně jsem vyrazil na závod na kole, bylo to 10 km a to jsem ještě cítil stehna ze čtvrteční CI akce. Nicmoc vyladění, rozklus jsem dal jen asi 5 minut.

Moje šestá účast na 10. ročníku Reuter Run. Tradičně vedro, tentokrát se přidal prudký déšť chvíli před startem, takže z těžkého krosu byl ještě těžší kros bahnem, loužema, přes kořeny, kameny, seběhy, výběhy po lesních cestách, trochu taky asfalt a hlavně přebrodění rozvodněné Vltavy.

Start byl odložen o 20 minut kvůli frontám u registrace na 11:20. Účast přes 130 lidí. Začíná se výběhem do kopce Mlýnskou ulicí, rozbíhal jsem volněji a postupně jsem se propracovával dopředu, až jsem našel „stálé místo“ za Josefem Bartyzalem a před Jaroslavem Zámišem, tak nějak jsem pendloval od jednoho k druhému, kolem 10. místa. Nějak se mi nedařilo běžet naplno, podle tepů jsem měl rezervy a tak nějak mi to bylo i jedno, jen jsem se snažil ještě dotáhnout na toho Bartyzala. On 3 km před cílem lehce zabloudil, tak jsem se díky tomu na něj dotáhnul, ale běžecky jsem na něj neměl, pořád měl náskok minimálně 10 metrů. Až pak v řece se tam nějak „zaseknul“ a já se dostal před něj. Po bordění je to do cíle už jen asi 200 metrů, tak jsem doběhnul na 9. místě.

Vyhrál Pavel Brlica v rekordu tratě, neskutečný výkon, já měl na něj ztrátu přes 7 minut ups, to je strašně moc. Proti loňsku o 1:06 minuty horší čas. Hodně jsem ztratil v řece, dlouho jsem šel bez lana, protože na jednom visel Venca Bauer, na druhém Pepa Bartyzal.

Letos bylo vyšší startovné, v ceně 2 nápoje a tradičně grilované kuře.

Moje výsledky na Reuter Run:

Celkem 3x běh 31 km, 2x kolo 74 km, 2x posilování
Celkem 7,5 hod. aktivit

3.TÝDEN

Do neděle dovolená s rodinkou v Krkonoších – Benecko.

po 17.8. turistika Medvědín – Pančavské vodopády a zpět 10 km 3,5 hod. + běh v kopcích Benecko 9 km (+383m) TF 142
út 18.8. turistika Sněžka – Pec pod Sněžkou 7.5 km (-832m)
st 19.8. běh v kopcích Benecko 12 km (+499m) TF 137
čt 20.8. běh v kopcích Benecko 7 km (+265m) TF 124
pá 21.8. turistika Benecko – rozhledna Žalý a zpět 6 km 2 hod. + běh v kopcích Benecko 4 km (+135m) + rovinky
so 22.8. RRR 2.5 km, závod 14 km (+527m) 5:03/km TF 165, V 1 km

7 pohoří Trail Run Krkonoše 22.8.2020 – 2. místo čas 1:10:19

Uprostřed týdne stráveného v Benecku na dovolené jsem si procházel termínovku na mém webu bezeckyzavod.cz, jestli náhodou nebude o víkendu nějaký závod v okolí a našel jsem závod přímo v místě, kde jsem celý týden běhal, to se povedlo 🙂 Trénoval jsem na trase závodu.

Start byl v sobotu v 11 hodin, popojeli jsme 2 km autem na parkoviště přímo u startu, vyzvednul jsem si startovní číslo 100, za 590 Kč startovného jsem pomýšlel na nejvyšší příčky, aby se vyplatilo běžet 🙂 Chaha, vůbec jsem netušil, co tam bude za soupeře. Start byl společný pro 3 různé tratě (dlouhá 24 km, krátká 14 km a běh pro ženy 5 km). Hned po startu kopec jak kráva, pěkně zakyselit nohy, běžel jsem v první trojce, první dva běželi dlouhou, já se jich zuby nechty udržel první stoupání, pak následoval seběh, který se později změnil v technický seběh úzkou horskou cestičkou, tam jsem pouštěl před sebe dalšího běžce, protože se bojím to pustit, když nevidím, kam šlapu.

Závodníci přede mnou se začali vzdalovat na cca 4. km a já začal litovat, že jsem si nestáhnul trasu gpx, kterou poslali pořadatelé z horské služby závodníkům den před závodem. Asi na 5. km byla pro mě překvapivě značka oddělující nás běžce na krátkou trať od dlouhé a ten běžec přede mnou zahnul, v tu chvíli jsem věděl, že jsem průběžně druhý, pohledem dozadu jsem zjistil, že mám velký náskok na třetího. Na 6. km jsem začal litovat, že asi jako jediný jsem si nevzal žádné pití ssebou, byl jsem totálně promočený potem a měl jsem strach, abych špatně neodbočil, držel jsem se těsně za prvním běžcem. Na 7. km byla odbočka do protisměru dlouhé tratě a v úzké pěšince do prudkého stoupání jsme míjeli opozdilce, všichni překvapení, proč běžím zpátky, všem jsem vysvětloval, že běžíme krátkou, no spíše jdeme, přešli jsme do chůze. Po chvíli už mi to bylo divné, na rozpravě nebyla vůbec řeč, že se budou potkávat běžci dlouhé a krátké tratě v protisměru, ten běžec přede mnou kouknul na hodinky, že běžíme správně, tak jsme šplhali dál.

Na 8. km zastávka na občerstvovačce, voda, joňták, trochu soli, rozinky a hurá do druhé poloviny závodu. Vedoucí závodník mi utekl, nepotřeboval zastavovat, jen si dolil vodu do flašky, takže jsem druhou půlku musel hlídat značky. Značení bylo dobrý, nezabloudil jsem ani jednou. Na 11. km byl mega dlouhý seběh po široké cestě a pak hned otočka o 180° do stoupání, to jsem šel málem do kolen 🙂 Vedoucí běžec měl náskok asi 2 minuty a za mnou do dvou minut nikdo, tak jsem si užíval pocit, že doběhnu druhý. V cíli jsem se dozvěděl, že vítěz patří věkem do mladší kategorie a já jsem vítězem kategorie M40.

Po doběhu jsme jeli na hotel a pak zpátky, všichni závodníci dostali polívku a bagetu. Ve dvě bylo vyhlášení, vyhrál jsem zateplené běžecké kalhoty velikost M a dřevěnou plaketu. Až po vyhlášení mužů ve 14 hodin dobíhaly první ženy z dlouhé tratě a poslední běžci po 4 hodinách na trati, byl jsme rád, že jsem běžel jen krátkou trasu.

ne 23.8. klus 5.5 km 5:30/km TF 123 ..už doma

Celkem 6x běh 55 km, 3x turistika
Celkem za týden 5,5-13 hod. aktivit

Asi rekordní týden v počtu nastoupaných metrů a vypitých piv 🙂 A moje první vítězství v M40 ! Takže supr týden. Bylo fajn změnit běžecké prostředí na 7 dní, hlava si odpočinula od stereotypu. Běhat v národním parku byl zážitek. Výkonnostní cíle jsem neřešil, užíval jsem si léta na max, neřeším ani životosprávu, tolik chlastu se musí projevit na formě.

4.TÝDEN

Mám asi tak 4 kila navíc, což je fajn pro normální život, ale už ne tolik pro běžecké závody. Chtělo by to najít nějakou novou výzvu a zacílit trénink.

po 24.8. VOLNO
út 25.8. klus 6 km + 2×1 km (4:08-4:08) + výklus 2.5 km, ještě zatuhlá stehna ze sobotních seběhů v Krkonoších, tak jsem se nedostal do rychlejšího tempa
st 26.8. střídavý běh 1/1 km stupnovaně (3:52-3:51-3:48-3:48-3:42-3:39), Původně jsem měl v plánu dlouhý klus, to se mi vůbec nechtělo, tak abych aspoň něco delšího odběhnul, tak jsem si po 1.5 km dal protahovačku a rovinky, to mě trochu nakoplo, pak jsem dal na střídačku něco rychlejšího. Stehna pořád ještě ztuhlý, ale už jsem se dostal na svižnější tempa. Těžká improvizace, nakonec celkem kvalitní trénink. Podle hodinek VO2MAX spadlo z 60 na 58, to se mi pocitově vůbec nezdá, naopak se cítím ve velmi dobré formě tak na 61 🙂
čt 27.8. klus 9 km 5:04/km TF 133
pá 28.8. klus 6 km + 6×100 TF 128, vytunění, nohy už celkem svěží
so 29.8. R 2.5 km, závod Lišov 7.4 km 3:52/km TF 171, V 2 km

BKSE Lišov 29.8.2020 – 5. místo čas 28:39

5. ročník závodu, moje 4. účast. Stala se z toho už tradice. Kromě 1. ročníku jsem běžel vždy, letos byla stejná trať jako loni, tak mám i srovnání. A to je tak jediný negativní na jinak super závodě. Loni jsem doběhl 4. s časem 28:12 (TF 174). Takže pokles o jednu příčku a hlavně o 27 sekund horší čas, ale zase TF jen 171, jsem to nějak flákal. To by mohlo zhruba odpovídat zhoršení. Takže výkonnost podobná jako loni.

Běžel jsem spíše takticky. Před startem jsem si stanovil taktiku, že to zkusím napálit za Honzou Bláhou a vyvezu se za ním co nejdál od soupeřů a pak už jen budu hlídat náskok. Důvod pro změnu jsem měl takový, že si vždycky nechávám čelo utéct, naposled v Boršově a pak už se nedokážu dotáhnout, i když tempo máme podobné. Takže start, vybíhám za Honzou. První Jirka Csirik a druhý Michal Jarolím mě nechávají v klidu, ty si běží svůj závod. Udržel jsem se Honzy asi jen 750 metrů, ale konečně se mi podařilo výborně odstartovat. Po cca 1,3 km jsem si v zatáčce kontroloval pozici a za mnou „jel“ vláček Beníček, Malík, Rokos, Vondrášek, Pešl a já jako mašinka na 4. místě 🙂 Žádný náskok jsem už neměl, moje taktika moc nevycházela, ale cítil jsem se výborně.

Před technicky složitou pasáží na 4. km plnou zatáček kolem středu Evropy (něco jako menhir ukrytý v lese) jsem před sebe pustil toho Beníčka (neznám, ale vypadal staře jako já, takže můj soupeř v kategorii) a taky Kubu Malíků, abych nezabloudil. Tempo šlo dolů a já si trochu odpočinul, takže jsem po výběhu z lesa za to vzal a snažil jsem se kluky odpárat. Kuba se mě chytil a začali jsme odtrhávat toho mého soupeře a zbytek vláčku se mi podařilo odpojit.

Všechno šlo skvěle, až někde na 7. km šel přede mě Kuba, nikdo jiný už se mě nedržel a já měl naopak problém se udržet Kuby, začínal se mi vzdalovat a já klesnul na 5. místo. Opticky jsme se přibližovali k Honzovi Bláhů, ale ten měl už velký náskok a udržel v pohodě 3. místo. Kuba doběhnul tři vteřiny přede mnou 4. a devět vteřin za mnou finišoval Lukáš Rokos na šestém místě. Krásný závod, nakonec taktika asi byla dobrá, běželo se mi dobře. Další porážka od Kuby po Runtour, už se z toho stává pravidlo 🙂 No, uvidíme v Kameňáku příští sobotu na další desítce, trochu více kopcovitější než Runtour.

Věkově už patřím do M40 a vyhrál jsem obrovský pohár za 2. místo a krásné tričko Asics. V tombole ještě skleničky a vejce. Občerstvení v cíli bylo taky super. BKSE je krásná akce pořádaná Jirkou Divišem a Městem Lišov.

ne 30.8. dlouhý běh 23 km 5:14/km TF 127

Celkem 6x běh 78 km, 2x posilování
Celkem za týden 7 hod. aktivit

V týdnu návrat ke klasickému běžeckému tréninku, jsem spokojený s kilometráží a kvalita taky nechyběla.